A hazai vállalkozók számára érdekes lehet a külföldi idegenforgalmi szegmensben való befektetés. Horvátországi szálloda, panzió vagy apartmanház vásárlásán gondolkodik?
|
A magyarok különböző országokban működtetnek szolgáltatásokat a turizmus területén, pl. a Karib-térségben, Ázsiában vagy Dél-Amerikában. Azonban több helyi vállalkozó inkább az európai turisztikai desztinációkra fordítja a figyelmet. A tipikus nyári célpontok közül Horvátország vezet.
A turisztikai desztinációkban található ingatlanok vásárlása iránt a vállalkozók két csoportja érdeklődik. Először azok, akik már vállalkoznak a vendéglátó iparban, és külföldön keresnek új lehetőségek után. A másik csoport, akik még tapasztalatlanok az idegenforgalmi ágazatban, de új befektetések után kutatnak.
A magyarok számara Horvátország ebben a tekintetben logikus választás. Kiváló megközelíthetőség, a környezet ismerete és az árkategória miatt is.
Azok számára, akik több százezer eurós összeget szeretnének befektetni, egy saját apartmanház vásárlása ajánlott, amelyek külön-külön kiadhatók.
Amennyiben magasabb összegeket szeretnének befektetni, ez esetben számos szálloda és panzió áll rendelkezésre.
Horvátországi ingaltanvásárlásán gondolkodik? Kérjük látogassa meg a horvát panziók és szállodák adatbázisát, vagy kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.
Horvátország az Idegenforgalmi Minisztérium szerint egy nagyon sikeres idegenforgalmi szezonon van túl. A 2014 –es év viszont a horvát turizmus terén nem volt egyszerű. A mediterrán desztinációk konkurenciája, valamint júliusban a nem teljesen stabil időjárás nagy komplikációkat okozott. Azonban mindkét fő turisztikai mutató pozitív volt – a turisták és az éjszakák száma.
Horvátországot 2014 –ben 13,1 millió turista látogatta meg, amely 6% -os növekedést jelent. A turisták 90% -a külföldi (összesen 11,6 millió). A hazai turisták száma 1,5 millió.
A látogatók összesen 66,5 millió vendégéjszakát töltöttek Horvátországban, ami 3% -os növekedést jelent. Az átlagos Horvátországban töltött idő 5,1 nap volt.
A leggyakoribb ügyfélkört hagyományosan a gazdaságilag erős német turisták képezték – összesen 2 millió (évközi növekedés 3%). A második helyen a szomszédos szlovének állnak – összesen 1,1 millió turista (3% -os növekedés). A harmadik hely az olaszok kezében maradt (1,06 millió, 4% -os növekedés).
A turisták legtöbbje individuálisan látogatja meg Horvátországot – összesen 8,2 millió turista (66%), összehasonlítva a 4,9 millió turstával (34%), akiket az utazási irodák szállítottak ide. Ami a szállás típusát illeti, vezetnek a szállodák, panziók és az apartmanokban lévő magánszállások.
A magántulajdonban lévő apartmanok esetében volt látható a legnagyobb növekedés. A 2013 –as évhez képest a számuk 11,6% -kal növekedett, a kempingek esetében pedig enyhe csökkenés volt észlelhető – 0,8%. A turisták az apartmanokban átlagosan 6,8 napot töltenek, míg a szállodákban átlagosan 3,5 napot.